Hydraulická ruka EFFER 2255 už čoskoro v KMB

Hydraulická ruka EFFER 2255 už čoskoro v KMB – riaditeľ Jiří Šubrt navštívil Zinc Nutzfahrzeuge

Tento týždeň sa riaditeľ spoločnosti KMB STAVEBNÍ SERVIS s.r.o. Jiří Šubrt stretol s riaditeľom spoločnosti ZINC Nutzfahrzeuge Andreasom Zinzom. V spoločnosti ZINC práve dokončujú montáž hydraulickej ruky EFFER 2255 na päťnápravový nákladný automobil VOLVO s exkluzívnou špeciálnou úpravou zameranou na veľkoformátové zasklievanie do najmenších detailov.

Spoločnosť ZINC bola založená 24. júla 1903, keď Alois Zink zaregistroval na živnostenskom úrade v Landsbergu živnosť „kováčstvo a stavba vozidiel“. Dnes spoločnosť vedie štvrtá generácia, Susanne a Andreas Zinkovci. Konateľ spoločnosti KMB, Jiří Šubrt, sa s Andreasom Zinkom prvýkrát stretol v roku 2023. Jiří sa rozhodol splniť si svoj sen – kúpiť nákladné vozidlo s hydraulickou rukou. Začal výberom správnej hydraulickej ruky a dopracoval sa k najväčšej možnej, vybral si Palfinger 22002. Dlhé rokovania so spoločnosťou Palfinger sa nakoniec skončili v slepej uličke, preto sa Jiří vybral inou cestou a oslovil taliansku spoločnosť HIAB/EFFER. Počas návštevy ich talianskeho výrobného závodu si vybral hydraulickú ruku EFFER 2255. Táto voľba znamenala významný míľnik, pretože Effer 2255 bude najväčším hydraulickým žeriavom svojho druhu v Českej republike a môže sa pochváliť pozoruhodnými schopnosťami. Model hydraulickej ruky EFFER 2255 je novou vlajkovou loďou spoločnosti EFFER, ktorá bola navrhnutá tak, aby poskytovala bezkonkurenčný výkon a dostala sa tam, kde sa ostatní musia zastaviť. Vďaka technologickému riešeniu KJ je totiž možné hydraulickú ruku prestaviť z 8s na 10s pre vertikálny dosah takmer 35 metrov vo vertikálnom smere. V maximálnej konfigurácii (8s+KJ2s+Jib L6s) dosiahne žeriav 2255 výšku 55 metrov, čo zaručuje výnimočný výkon. Jiří urobil výber, ale hydraulický žeriav ešte nezakúpil, všetko bolo ešte vo fáze plánovania.

Ďalšou úlohou bolo nájsť vhodné nákladné vozidlo a spoločnosť, ktorá montuje hydraulické nakladacie žeriavy na nákladné vozidlá. Jiřímu sa ponúkli dve spoločnosti, obe so sídlom v Nemecku. Zo súboja vyšla víťazne spoločnosť ZINC, a to vďaka profesionalite, solídnosti a kvalite práce, ako aj vďaka profesionalite, solídnosti a osobným vlastnostiam majiteľa spoločnosti Andreasa Zinka. Ďalším plusom, môžeme to nazvať aj šťastím, bola skutočnosť, že keď Jiří prvýkrát prišiel do spoločnosti Zinc, v areáli firmy sa nachádzalo nové nákladné vozidlo Volvo. Neskôr sa počas stretnutia ukázalo, že je „voľné“ a že ho Jiří môže mať hneď k dispozícii. Štandardná čakacia doba na takéto nákladné vozidlo je viac ako 1 rok. Jiří povedal Andreasovi, že si vyhliadol EFFER 2255, keď navštívil taliansky závod HIAB/EFFER, že ho tam videl vyrobený a Andreas povedal: „No, to je moja „ruka“, čakám na jeho dodanie, bude tu do týždňa.“ Pre zaujímavosť, štandardná dodacia lehota tejto hydraulickej ruky je 24 mesiacov.

Takže George, ktorý si myslel, že nákladné auto s hydraulickým žeriavom bude mať najskôr za dva roky, a navyše počítal s časom montáže, čo mohlo byť ďalších šesť mesiacov, bol postavený pred situáciu, keď mohol mať nákladné auto aj ruku doslova hneď. Je príjemné, keď sa vám sen môže splniť takmer okamžite, ale Jiří plánoval túto investíciu, ktorá predstavuje približne 1 milión eur, až o niekoľko rokov. Teraz stál pred dilemou. Dá sa to finančne zvládnuť? Dokážeme sa pripraviť na rozšírenie zákazníckej základne? Sme na to pripravení? ÁNO, SME A ZVLÁDNEME TO. Jiří neskôr spomínal na prvé dni rokovaní s Andreasom a povedal: „On (Andreas) bol jediný, kto sa ma pýtal, PREČO CHCEM TENTO STROJ, ČO S NÍM BUDEM ROBIŤ.“ A to bolo rozhodujúce. Jiří potom Andreasovi predstavil našu firmu, že sa okrem zdvíhacích prác všetkého druhu špecializujeme aj na veľkoformátové zasklievanie. A Andreas mu ukázal výkresy a fotografie a povedal: „Pozri sa na tento vozík s hydraulickou rukou. S majiteľom, mojím priateľom Thomasom, sme tri mesiace pracovali na detailoch a vybavení auta a on robí rovnakú prácu ako vy.“ A to bolo všetko. Načo vymýšľať niečo, čo už bolo vynájdené? Jirka hovorí, to chcem, copy-paste, prosím. ZABEZPEČENÉ.

Jirka a Andreas si „padli do oka“, majú veľa podobných vlastností, každý z nich vedie svoju firmu už niekoľko desaťročí, obaja sú veľmi pracovití, sú za nimi vidieť výsledky a sú aj neuveriteľne skromní.

Minulý týždeň Jiří navštívil Andreasa Zinca v Landsbergu am Lech, kde spoločnosť ZINC sídli, aby sa pozrel na prebiehajúce práce. Nie je to totiž len o montáži hydraulického nakladača na nákladné auto. Najprv bolo potrebné kompletne „rozobrať“ rám nákladného vozidla. Nasledovalo špeciálne, veľmi pevné spevnenie rámu nákladného vozidla; k prednej časti kabíny bola pripevnená predná oporná pätka a boli privarené dva valce, ktoré spočívajú v mimoriadne pevnom plášti, aby sa zabránilo ich ohnutiu alebo inému poškodeniu, keď hydraulická ruka pracuje nad kabínou a tlak vyvíjaný na prednú časť nákladného vozidla je vysoký. Súčasťou návštevy bolo aj vytvorenie výkresu a následná výroba adaptérov, ktoré budú namontované na poslednú časť hydraulického krakorca. K rôznym typom adaptérov sa potom budú podľa objednávok pripájať rôzne typy vákuových zdvihákov s nosnosťou 4 200 kg s použitím poslednej časti hydraulického krakovacieho zariadenia.

Je viac ako jasné, že zamestnanci spoločnosti Zinc sú dokonalí profesionáli vybavení skvelou technológiou a technikou. Spoločnosť Andreas Zinc vykonáva montáž talianskych hydraulických žeriavov Hiab a Effer na nákladné vozidlá od veľkosti 30 Tm. Hydraulický žeriav Effer sľubuje bezpečnosť, hospodárnosť a spoľahlivý výkon. Špičková technológia v odvetví poháňa jeho vynikajúci výkon a účinnosť. Prvotriedne bezpečnostné prvky zabezpečujú bezpečnosť a kontrolu obsluhy a minimalizujú riziko pre jednotlivcov alebo životné prostredie. Najmodernejšiu konštrukciu a výrobu podporujú servisné a údržbové zmluvy spoločnosti Hiab, ktoré zabezpečujú dlhú životnosť vašej investície. Tieto hydraulické ruky sa ľahko montujú na vozidlá, čo znamená menej certifikácií a lepšie prejazdy mestom, než by si vyžadovali väčšie teleskopické alebo vežové žeriavy. To znižuje náklady a zvyšuje flexibilitu. Výhra pre obe strany. Hydraulická nakladacia ruka EFFER 2255, ktorú sme si vybrali, je špičkovým profesionálnym zariadením, ktoré našej spoločnosti poskytne flexibilitu pri riešení akejkoľvek výzvy v oblasti nakladania, zdvíhania alebo zasklievania, ktorá sa jej postaví do cesty. Spoločnosť ZINC posunula celý stroj na vyššiu úroveň tým, že ho vybavila do najmenších detailov pre potreby zasklievania. Ďalší malý žeriav HIAB T-HIDUO 039 s nosnosťou 995 kg bude nainštalovaný na nákladnom vozidle Volvo na umiestnenie pätiek. Tie budú uložené na plošine nákladného vozidla vedľa žeriavu. V strede každej podložky je nainštalovaný magnet, takže podávanie a umiestňovanie žeriavom je veľmi jednoduché. Priestory auta sú dokonale využité a zaplnené boxmi rôznych veľkostí na náradie, vákuové zdviháky a na všetko, čo obsluha potrebuje na zasklievacie a zdvíhacie práce. Približne v polovici mája príde Andreas Zink s novým „nákladiakom“ a ramenom žeriavu Effer a poskytne našim operátorom a mechanikom päťdňové školenie. Ďalším dôležitým prvkom je diaľková diagnostika. To znamená, že v prípade problému sa Andreas dokáže pripojiť k hydraulickej ruke a diagnostikovať problém na diaľku.

Odborné znalosti spoločnosti Andreas Zink v oblasti inštalácie talianskych hydraulických žeriavov/hydraulických rúk spolu s vynikajúcimi schopnosťami žeriavov Effer sú prísľubom bezpečnosti, efektívnosti a spoľahlivosti. Žeriav Effer 2255 predstavuje vrchol profesionálneho vybavenia a našej spoločnosti ponúka bezkonkurenčnú flexibilitu pri riešení rôznych nakladacích, zdvíhacích a zasklievacích úloh.

Keďže netrpezlivo očakávame príchod nákladného vozidla v polovici mája v sprievode Andreasa Zinka na školenie obsluhy a mechanikov, sme presvedčení, že táto spolupráca rozšíri naše možnosti a posilní náš záväzok poskytovať vynikajúce služby našim klientom.

Sledujte aktuálne informácie o našich rozšírených operáciách a schopnostiach po začlenení hydraulickej ruky Effer 2255 do nášho vozového parku. Vyjadrujeme úprimné poďakovanie Andreasovi Zinkovi a celému tímu spoločnosti Zinc Nutzfahrzeuge za ich vynikajúce partnerstvo a odhodlanie dosahovať dokonalosť. Spoločne sa tešíme na dosiahnutie nových výšin úspechu.